Razie ANPC în restaurantele din mall Băneasa. 95% dintre localuri au fost închise, inclusiv Carrefour Băneasa, din cauza neregulilor grave

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au descins în această după-amiaza în restaurantele din Mall  Băneasa și au constatat nereguli grave. Surse Gândul au afirmat că 95% dintre restaurantele care funcționează în Mall Băneasa au fost închise.

UPDATE 21:00 – Din dispoziției Președintelui ANPC, Cristian Popescu – Piedone, astăzi a fost inițiat un control operativ cu privire la operatorii economici din sectorul 1, în incinta Băneasa Shopping City,Careffour Băneasa, Metro Băneasa, Selgros Băneasa, dar și la nivel național, pentru a verifica respectarea legislației în vigoare de către operatorii economici tip supermarket control care va continua în toată această săptămână.

Inspectorii ANPC au închis azi 45 de restaurante din complexul comercial Mall Băneasa Shopping City, inclusiv Carrefour Băneasa, cel mai mare hipermarket din rețea, precum și localurile de tip fast-food. Mai mult, atât clienții, cât și angajații au fost evacuați, după ce au găsit nereguli grave.

Din hypermarketul Carrefour Băneasa au fost retrase de la comercializare aproximativ 350 kg produse alimentare și 170 echipamente electrice, iar operatorii economici au fost sancționați cu amenzi de 167.000 lei.

Comercianţii au fost sancţionaţi, iar activitatea a fost suspendată pe termen nedeterminat.

Potrivit surselor Observator, decizia a fost luată din cauza unor probleme grave constatate de ANPC.

Autoritățile au retras sute de kilograme de produse neconforme, precum:

  • preparate gătite menținute la temperaturi prea scăzute,
  • sosuri păstrate la temperaturi extrem de ridicate,
  • ulei de cartofi neschimbat de două săptămâni.

Ce nereguli au găsit inspectorii

Controlul în centrul comercial Băneasa a vizat 45 de operatori economici care desfășoară activități de alimentație publică, constatându-se o serie de neconformități, după cum urmează:

• Prezența daunătorilor în blocul alimentar
• Utilizarea de produse și proceduri nesigure în prestarea serviciilor de alimentație publică
• Lipsa igienizării corespunzătoare a echipamentelor de expunere a produselor și a pavimentului
• Agregate frigorifice deteriorate
• Lipsa informării corecte în meniurile scurte și detaliate
• Produse cu data limită de consum depășită
• Produse alimentare fără elemente de identificare și caracterizare
• Lipsa echipamentelor cu verificare metrologică

Ca urmare a acestor deficiențe, au fost aplicate amenzi în valoare totală de 537.000 lei, 2 avertismente, iar 560 kg de produse alimentare au fost retrase de la comercializare. De asemenea, 16 operatori economici au fost sancționați cu oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea neconformităților. Aceștia sunt:

1. CAREFFOUR BĂNEASA
2. POPEYES
3. LA SAFI
4. ART BURGER SRL (HESBURGER)
5. MESOPOTAMIA
6. PEPP&PEPPER
7. SC BLUE SERVICES GT SRL – AVOCADOO
8. SC US FOOD NETWORK SRL – KFC
9. US FOOD NETWORK – KFC – GALERIILE FEERIA
10. SC KUNGFU KING SRL
11. CALIFORNIA FRESH FLAVORS SRL – TACO BELL
12. TOPEXPRESS FOOD – RESTAURANT RUSTIC
13. TOAN’S VIETNAM SRL
14. AM REST COFFEE SRL – STARBUCKS
15. MLS INVEST TRADING SRL – CHOPSTIX
16. SUSHI TERRA

Au fost prelevate probe pentru analize microbiologice și fizico-chimice la diverse produse alimentare în cantitate de peste 400kg, inclusiv la cuburi de gheață și sosuri comercializate în cadrul McDonald’s și la ulei uzat din unitatea Chopstix, pentru a verifica siguranța acestora în laboratoarele de siguranță alimentară autorizate și acreditate iar rezultatele le vom comunica ulterior.

“Deoarece consumatorul trebuie să aibă rezultatul real al etichetei aflată pe ambalaj cu conținutul produsului pentru ca hârtia suportă orice dar pentru siguranța consumatorilor trebuie analizate produsele pentru a ne asigura ca ceea ce scrie pe etichetă se regăsește și în produs. Avem suspiciunea ca producătorii nu trec pe etichete toți aditivii folosiți în produs.”, a transmis Președintele ANPC

În cadrul acțiunii de control, au fost verificate și 3 unități tip hipermarket Careffour, Selgros și Metro, unde s-au constatat următoarele neconformități:

• Răsturnări neigienizate cu strat de arsură caramelizată
• Produse alimentare fără etichete de identificare și caracterizare
• Nerespectarea temperaturilor de păstrare a preparatelor alimentare calde
• Agregate frigorifice neigienizate și prezența dăunătorilor
• Produse electrice de joasă tensiune fără traduceri în limba română
• Produse cosmetice fără avertismente și instrucțiuni în limba română

De asemenea, la SC Metro Cash and Carry SRL, s-a dispus oprirea temporară a utilizării agregatelor frigorifice până la remedierea deficiențelor. La operatorul economic Băneasa Developments SRL – Băneasa Mall și Feeria, s-au aplicat două sancțiuni contravenționale în valoare de 40.000 lei, iar măsurile de remediere a deficiențelor au fost impuse cu termene.

Neconformitățile identificate includ:

• Paviment deteriorat în zonele de aprovizionare ale unităților de alimentație publică
• Deficiențe în zonele de evacuare a deșeurilor și spațiile de spălătorii
• Depozitare necontrolată de deșeuri
• Infiltrații și deteriorarea hidroizolației în zonele de acces ale centrului comercial

“ANPC va continua monitorizarea și verificarea operatorilor economici pentru a asigura respectarea normelor sanitare și de siguranță alimentară, protejând astfel drepturile consumatorilor.” A declarat Președintele ANPC Cristian Popescu Piedone

Controalele din Carrefour Băneasa au scos la iveală mizerie, tăvi ruginite și murdare, spații de depozitare insalubre, pește stricat, iar pe caracatiță și calcan scria data capturii 18 februarie, adică astăzi, ziua controlului, dar actele spuneau că de fapt captura s-a făcut zilele trecute, potrivit Libertatea.

By admin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *